من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

من پشیمان نیستم

من پشیمان نیستم

من به این تسلیم می اندیشم، این تسلیم دردآلود

من صلیب سرنوشت را

بر فراز تپه های قتلگاه خویش بوسیدم.

در خیابان های سرد شب

جفت ها پیوسته با تردید

یکدگر را ترک می گویند.

در خیابان های سرد شب

جز خداحافظ. خداحافظ، صدایی نیست.

من پشیمان نیستم

قلب من گویی در آن سوی زمان جاریست

زندگی قلب مرا تکرار خواهد کرد

و گل قاصد که بر دریاچه های باد می راند

او مرا تکرار خواهد کرد

....

....

فروغ فرخزاد

نظرات 5 + ارسال نظر
شیدا یکشنبه 22 مرداد 1385 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.yoursheyda.blogfa.com

هیچ می دانی ؟
شهر را ما و شما می سازیم
شهر ویرانگر ما نیست دگر
با همه غربت نایافتگی
می توان گوشه ی یک کافه نشست
با درختان جهان زمزمه داشت
رودها را به خیابان طلبید
هیچ می دانی ؟
خانه ها با همه ی گنگیشان
چه نیازی دارند
خانه ها منتظرند
در شب ماتمشان
سوسویی هست
که می خواند ما را
من و تو می دانیم ؟
من و تو مانده به مرداب غرور
که چه دریایی
می زند موج
ز خاموش نگاهی دلتنگ
من و تو می دانیم ؟
که جهان نیست حصار من و تو
که جهان خفته ما نیست
درون شب خویش
هیچ یک لحظه نشستی با خویش
تا ببینی که چه دستانی
از نور
نورهایی رنگین
با دلت پنجره ها می سازند
سر برون کرده ز هر پنجره ای فریادی
تا ببینی چه خیابان هایی
همچنان رود که می گرید و می خواند
به سراپای تو چون می پیچند
آری ، آری چه بگویم دیگر
می توان گوشه ی یک کافه نشست
دود شد
خاک شد و
انسان بود
می توان همچو پلی پای کشید و هشیار
گوش با زنگ سفرها آویخت
می توان
مضطرب گشت ز آوای مسافر از دور
وز غم خانه بدوشان همه شب
منتظر ماند و گریست
می توان
با سبکسایه ی کودک رقصان
تن خود را رقصاند
باورم نیست که در خویشتنی
چونکه همپای تو اکنون من
با جهان همسفری یافته ام


من آپم دوست خوبم
خوشحال میشم سر بزنی

نازنین یکشنبه 22 مرداد 1385 ساعت 04:03 ب.ظ

سلام خیلی با شعر که نوشتی خاطره دارم.قشتگ بود.

علی یکشنبه 22 مرداد 1385 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام خیلی قشنگ بود.دمت گرم

فرهاد یکشنبه 22 مرداد 1385 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام آفرین بر تو.

سلام اقا سپهر
خوبین ؟
همیشه مطالبتون عالیه ..مرسی دوست خوبم
عالی بود ..لذت بردم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد