من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

کافه کا

از این حرف ها که بگذریم می رسیم به سکوت بی پروای دل من... 

به چشم هایم نگاه می کنی و از شیطنت درونش اثری نمی بینی... 

به تو می خندم اما... 

فنجان قهوه ات را بر می داری و یکباره سر می کشی... 

از کلافه بودنت می هراسم و... 

به طرفم نیم خیز می شوی انگار که می خواهی حرفی بزنی اما سکوت می کنی... 

 

  

 

 

 

پیشخدمت دستی به شانه ام می زند و من نگاه خیره ام را از فنجان قهوه ی مقابلم به سوی او می چرخانم از حرکت لب هایش می فهمم که با من حرف می زند: 

ـ مادام حال شما خوب است؟  

صورت حساب را از دستش می کشم و به صندلی خالی رو به روی خودم نیشخند می زنم 

پیشخدمت نگاهم می کنددوباره با همان لهجه ی فرانسوی اصیل خود ازمن می پرسد: 

ـ مادام همراه شما تشریف نمی آورند؟ آیا مایلید فنجان قهوه ی دیگری برایشان بیاورم؟ 

دستکش هایم را از مقابلت بر می دارم در کیفم را باز می کنم و در حالی که از روی صندلی بلند می شوم صورت حساب را کنار فنجان قهوه ی سر نکشیده ی تو می گذارم 

در حالیکه کلاهم را بر سرم می گذارم به فرانسوی دست و پا شکسته به پیشخدمت اشاره میکنم و : 

ـ لطفا فنجان قهوه ی همراهم را عوض کنید. بدون شکر باشد او قهوه را تلخ می نوشد... 

از در کافه بیرون می روم و از شیشه ی مه گرفته ی کافه به جای خالی تو نگاه می کنم... 

یقه ی کتم را بالا می دهم و صورتم را در گرمای مطلوب آن فرو می برم... هوای پاریس امسال عجیب سرد است. 

 

 

 

 

 

                                                                          نیلوفر آبی...

رنگ موزیک...

سکوت به نظر من خاکستری رنگ است... 

و بغض آبی مات... 

وقتی می خندم صورتی می شوم و وقتی اشک میریزم زرد زرد... 

وقتی تو را می بینم سبز به نظر می رسم و وقتی دلتنگت می شوم نارنجی... 

بنفش را وقتی احساس می کنم که مرا می بوسی و قرمز مخصوص آن وقت هایی است که حرصم را در می آوری... 

من ترکیب همه ی رنگ ها هستم اما آنگاه که صدای موزیک به گوشم می رسد نمی دانم چه رنگی می شوم می دانی چرا؟ من در برابر هارمونی رنگ صداهایش رنگ می بازم و خود را فراموش می کنم... و وقتی چشم می گشایم خودم را با دو بال سفید در دریای رنگ ها غوطه ور میبینم! 

 

 

 

 

 

 

                                                                                نیلوفر آبی...