من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

لحظه ی دیدار

لحظه ی دیدار نزدیک است.

باز من دیوانه ام    مستم

باز می لرزد دلم   دستم

باز گویی در جهان دیگری هستم.

های!نخراشی به غفلت گونه ام را تیغ!
های!نپریشی صفای زلفکم را دست!
و آبرویم را نریزی دل!

لحظه ی دیدار نزدیک است.

مهدی اخوان ثالث

آفتاب می شود

نگاه کن که غم درون دیده ام

چگونه قطره قطره آب می شود

چگونه سایه ی سیاه سرکشم

اسیر دست آفتاب می شود

نگاه کن

تمام هستیم خراب می شود

شراره ی مرا به کام می کشد

مرا به اوج می برد

مرا به دام می کشد

نگاه کن

تمام آسمان من

 پر از شهاب می شود

تو آمدی ز دورها دورها

ز سرزمین عطرها نورها

نشانده ای مرا کنون به زورقی

ز عاجها ز ابرها بلورها

مرا ببر اید دل نواز من

ببر به شهر شعرها و شورها

به راه پر ستاره می کشانیم

فراتر از ستاره می نشانیم

نگاه کن من از ستاره سوختم

لبا لب از ستاره تب شدم

چو ماهیان سرخ رنگ ساده دل

ستاره چین برکه های شب شدم

چه دور بود پیش از این زمین ما

به این کبود غرفه های آسمان

کنون به گوش من دوباره می رسد

صدای تو

صدای بال برفی فرشتگان

نگاه کن که من کجا رسیده ام

به کهکشان  به بیکران به جاودان

کنون که آمدیم تا به اوجها

مرا بشوی با شراب موجها

مرا بپیچ در حریر بوسه ات

مرا بخواه در شبان دیر پا

 مرا دگر رها مکن

مرا از این ستاره ها جدا مکن
نگاه کن که موم شب براه ما

چگونه قطره قطره آب می شود

صراحی سیاه دیدگان من

به لای لای گرم تو

لبا لب از شراب خواب می شود

به روی گاهواره های شعر من

نگاه کن

تو میدمی و آفتاب می شود.

فروغ فرخزاد

باران

Shamlou

آنگاه بانوی پر غرور عشق خود را دیدم

در آستانه پر نیلوفر،

که به آسمان بارانی می اندیشید

 

و آنگاه بانوی پر غرور عشق خود را دیدم

در آستانه پر نیلوفر باران،

که پیرهنش دستخوش بادی شوخ بود

 

و آنگاه بانوی پر غرور باران را

در آستانه نیلوفرها،

که از سفر دشوار آسمان باز می آمد

احمد شاملو

میلاد

برای روز میلاد تن خود

من آشفته رو تنها نزاری

برای دیدن باغ نگاهت

میان پیکر شبها نذازی

همه تنهای با من رفیقن

من در حسرت عشق نذاری

برای روز میلاد تن خود

من رو دور از دل و دیدت نذاری

دلم دلتنگ و مهر تو می خواد

دلم رو در پی غم ها نذاری

میام تنها توی قلبت میشینم

من و فلبت رو جایی جا نذاری

عزیزم جشن میلادت مبارک

من و اون سوی جشن دل نذاری

سیاوش قمیشی

امروز هم یک روز خاص حساب میشه امروز روز تولد نیلوفر عزیزم این شعر هم من تقدیم میکنم به تو عزیزم.تولدت مبارک.

 

 

تولد

سلام به همه ی دوستان امیدوارم حال همه خوب باشه.امروز یه روز خاص چون...............تولد من.