من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

من و تو

!ما ماهی های اوزون برون. محکوم به ماهی تابه ی واقعیتیم

چندی شعر از حمید مصدق برای نیلوفر عزیزم

چه کسی خواهد من و تو ما نشویم

چه کسی خواهد من و تو ما نشویم

خانه اش ویران و عمرش نیست باد

من اگر ما نشوم تنهایم

تو اگر ما نشوی خویشتنی

تو مپندار که این خاموشی من

هست برهان فراموشی من.فراموشی من

تو مپندار که این تنهایی تو

هست برهانی بر جدایی تو.جدایی تو

ای روشنفکر.ای روشنفکر با خلق در آمیز

همراه خلق همراه خلق.با دشمن تو بستیز

از کجا که من و تو دست بدست

شور انقلاب بر پا نکنیم

از کجا که من تو متحد

مشت رسوایان را وا نکنیم

من اگر بنشینم تو اگر بنشینی

چه کسی بر خیزد چه کسی با دشمن خلق ستیزد

من اگر برخیزم تو اگر برخیزی

همه بر می خیزند


در رهگذر باد

گفتم: «بهار

 ــ خنده زد و گفت:

 ــ «ای دریغ،

 دیگر بهار رفته نمی آید.» 

 گفتم: «پرنده؟

 گفت:

 «اینجا پرنده نیست.

 اینجا گلی که لب باز کند به خنده نیست.» 

 گفتم:

 ــ درون چشم تو دیگر...؟

 گفت:

 «هرگز نشان ز باده ی مست کننده نیست.

 اینجا به جز سکوت، سکوتی گزنده نیست.»


از جدای ها

 تو را صدا کردم

 تو عطر بودی و نور

 تو نور بودی و عطرِ گریز رنگِ خیال

 درون دیده ی من ابر بود و باران بود

 صدای سوت ترن

                      صوت سوگواران بود  

 ز پشت پرده ی باران

 تو را نمی دیدم

 تو را، که می رفتی

 مرا نمی دیدی

 مرا، که می ماندم

 میان ماندن و

                  رفتن

 حصار فاصله 

              فرسنگ های سنگی بود

 غروب غمزدگی

                   سایه های دلتنگی 

 تو را صدا کردم

 تو رفتی و گل و ریحان

                          تو را صدا کردند

 و برگ برگِ درختان

                        تو را صدا کردند

 صدای برگ درختان

                    ـــ صدای گل ها را

 سرشک دیده ی من ناله ی تمنّا را،

 نه دیدی و نه شنیدی

                       ـــ ترن تو را می برد 

 ـــ ترن تو را به تب و تاب تا کجا می برد؟ 

 و من 

 حصار فاصله فرسنگ های آهن را

 غروب غمزده در لحظه های رفتن را

                                         نظاره می کردم!


درآمد منظومه آبی خاکستری سیاه

 تو به من خندیدی 

 و نمی دانستی

 من به چه دلهره از باغچه ی همسایه

 سیب را دزدیدم        

 

 باغبان از پی من تند دوید

 سیب را دست تو دید

 غضب آلوده به من کرد نگاه

 

سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک

 و تو رفتی و هنوز

 سالها هست که در گوش من آرام
                                            آرام

 خش خش گام تو تکرار کنان

 می دهد آزارم

 و من اندیشه کنان

 غرق این پندارم

 که چرا
             خانه ی کوچک ما
                                       سیب نداشت.

نظرات 6 + ارسال نظر
سکوت دیوار.. چهارشنبه 18 مرداد 1385 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.dood2.blogsky.com

سلام
نابود باشه کسی که دوست نداره اون و تو ما نشی..

نیلوفرمرداب پنج‌شنبه 19 مرداد 1385 ساعت 11:37 ق.ظ

....................................................................
........نمیدونم چی بگم سپهر،اشک بهم فرصت نمیده فکر کنم..............................................................
تو امدی ز دورهاودورها
ز سرزمین عطرهاونورها
شانده ای مرا کنون به زورقی
ز عاج ها،زابرها،بلورها........
مرا ببر امید دلنواز من
ببر به شهر شعرهاوشورها!

لیلا پنج‌شنبه 19 مرداد 1385 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام آقا سپهر خیلی قشن بود آفرین.مرسی

الهام مریم سارا علی پنج‌شنبه 19 مرداد 1385 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام خوبی آقا سپهر ما چند تایی نظر دادیم خیلی قشنگ بود.آفرین

niloofar پنج‌شنبه 19 مرداد 1385 ساعت 08:47 ب.ظ http://WwW.dokhtareariaei.blogfa.com

سلام آقا سپهر
بازم که نیومدی بگی آپ کردی
ولی شعر های خوبی رو انتخاب کردی
آفرین
بای

همیلا دزفولی جمعه 3 اردیبهشت 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.hemila.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشی وب خیلی جالبی داری بهت تبریک میگم و به امید موفقیت روز افزون برای تو دوست گلم،میخواستم دعوتت کنم به وب من سر بزنی و نظرتو راجب شعرهایی که نوشتم تو وبم رو بگی یه نظر سنجی برای اینکه اگه نظرهایokبیشتر بودن به امید خدا کار چاپ کتاب اولمو شروع کنم با شعرهای جدیدم و اینکه دوست دارم اگه جایی در شعرم اشکالی می بینی هم بگی مرسی دوست گلم که پیامم رو خوندی و امیدوارم هم که به من سر بزنی و نظرتو با صداقت کامل بیان کنی موفق و پیروز و سر بلند باشی www.hemila.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد